Tak trochu rezivé přání - návod

Ahoj, 

dnes bude naše přání trochu "rezivět". Rez je momentálně hodně in, nevím zda jste viděli novou Rusty paste od Finnabair, ta je prostě dokonalá (mrkněte na blog Anny Dabrowske, která pastu využila například pro projekt Rusty Heart, vypadá to složitě, ale přitom je to jen pár kroků se správnými medii vytvořených). Moje přání bude rezivět díky embosovacímu prášku, ale k tomu se dostaneme.

Pro svůj základ jsem využila papíry od Prima Marketing - kolekce Bella Rouge, je to nádherná zajímavá kolekce, již staršího data, která se právě k tomu "rezivění" skvěle hodí.




Ještě než se vrhneme na práci, tak vám chci něco napsat o těch různých pomůckách, které mám v návodech. Sice mluvím anglicky, umím nakupovat v zahraničí, ale ráda podporuji české obchody svých kolegyň (někdo by řekl konkurentek, ale jsou to kolegyně - ony přeprodávají já vyrábím, proto kolegyně :-) ), proto co jde, kupuji u nás. 

Nejčastěji nakupuji u Lena-art Lenky Orálkové, což je obchůdek s mnoha hračkami pro mixed media, Lena-art je oficiální dovozce úžasných papírů 7 dost studio a vozí k nám také La blanche papíry a razítka (a mnoho dalšího). 

Druhým nejčastěji využívaným obchůdkem je Hurá Papír Jitky Dušákové, nádherně zásobovaný obchod, vždy je plný lákadel nejvyšší kvality :-) U Hurá Papíru mají například skvělé Tacky Glue lepidlo, nyní nově papír od Cansonu pro vybarvování Copicy, ten vřele doporučuji, je dokonalý. 

A třetím je Pretty Papers Didi Handlové, zde velmi ráda využívám možnosti předobjednávek ze zahraničí. Je to paráda objednat si pomůcky pro tvoření přesně dle svého výběru, no je to taky pěkně nebezpečné, co vám budu povídat, lákadel je hodně. Pokud toužíte po nějakém setu razítek, výsekovýh šablon, podívejte se k Didi do informací k předobjednávkám, zda tam má hledanou firmu a pak si stačí vybrat a v daném termínu poslat email. 

Základní věci jako jsou základy přání, samolepící kamínky a takové ty klasické věci nakupuju u Davony (pokud je zrovna mají), specialitky od Primy nakupuji z Scrap-art, ráda se zastavím i u Papero amo. Na našem trhu je již hodně moc obchůdků. Nebudu vás plést dalšími. Sepsala jsem prostě ty, kde jsem nejspokojenější a kde nejraději nakupuju. 

Ještě jedna věc, kterou jsem vám chtěla napsat. Mě tvorba živí, proto mám doma opravdu spoustu kreativních hraček. Jsou to vlastně mé pracovní pomůcky. Vy si rozhodně kupte jen to, co se vám líbí, co využijete. Pokud má člověk velké sysliště a nepracuje s ním na denní bázi, je opravdu zbytečné. 

A teď šup na návod.

Skrze šablonu naneste embosovací pastu, sejměte šablonu a celý panel posypte embosovacím práškem, sypte to nad nějakým scrapovým papírem, abyste mohli přebytečný prášek oklepat a vrátit zpět do nádobky. Embosovací pasta je speciálně určená právě pro embosovací prášky. Dalo by se říci, že lze využít jakoukoliv pastu, ale tato je více odolná vůči teplu a nedělá hned bublinky, když se na ní fouká horkým vzduchem. Šablonu a špachtli ihned umyjte. Prášek se na embosovací pastě krásně chytí. 



Embosovací prášek, který jsem využila je Distress - Vintage photo. Bohužel jsem se doslechla, že již není k dispozici, možná u některých prodejců někde zapomenutý v regále. Ale stejnou práci jistě odvedou jiné prášky, značka Stampendous jich má ohromné množství nebo WOW. 


Kdyby se vám zdálo, že se vám papír při embosování kroutí, tak jednoduše místo shora foukejte zespoda přání, ono se vyrovná.


Na menší panel pomocí embosovacího inkoustu natiskněte věneček a také ho embosujte stejným práškem.  Můžete roztřepit okraje panelu s věnečkem i pozaďového.




Na dozdobení věnečku využijeme motýlky. Sami si je vyrobíme. Pomocí pozaďového razítka. Natiskněte na zbytky potištěného papíru motýlky Distress inkoustem (já využila Barn door a Vitnage photo). Motýlky vystřihněte. Toto je další způsob jak využít pozaďové razítko. V Americe se takové technice, kdy se razítka snaží využít na maximum říká Stretch your stamps (nebo dies pokud jde o výsekové šablony). U motýlků nevystřihávám tykadla.


Na jakékoliv pěnové podložce motýlky trochu vytvarujte, jednoduše je zezadu pomačkejte. Kdo má rád vrstvení, může dva stejné motýlky nalepit na sebe, vznikne tím zajímavý efekt. 


No a nyní již zbývá přání zkompletovat, pomocí 3D lepící oboustranné pásky přilepte věneček na panel. Dozdobte ho a celý panel nalepte na základ přání.

Já jsem dozdobila přání kytičky z Prima Marketing a vyseklými lístky (šablona Prima Marketing (k dostání u Hurá Papíru, vřele ji doporučuju je super!!!), lístky jsem vysekla z Broučkova korku. Korek je nádherný přírodní materiál a dodá přání šmrnc. 


Mé přání je určeno pro darování v dárkové taštičce, proto mohou korkové lístky vyčuhovat ven a nic se nestane.


Pokud máte rádi jemné cákance (já ano) tak pomocí Distress inkoustu, který prostě namáčknete na nepřilnavou podložku (aby se pustilo trošičku pigmentu) a následně naředíte vodou, můžete udělat štětcem cákance. 




Posledním detailem byla mašlička z papírového provázku (k dostání u Broučka) a pár samolepících kamínků Scrapberrys (od Lena art). 

Doufám, že se vám návod líbil, ukázala jsem vám další možnost využití šablony, už jsme nanášeli pastu, míchali pastu a nanášeli, využívali embosovací pastu a barvili pozadí pomocí Distress inkoustů. Ještě nám zbývá mnoho dalších technik, to ale jindy.

Prima den
Katka Dachovská

KateCrafts

3 comments:

Instagram