Přání s čápem - návod


Krásný den, 

dnes pro vás mám návod na velmi jednoduché přání s čápem - Broučkovým razítkem a také s krásnou novou Broučkovou šablonou - lotosový květ. Jelikož je mým nejoblíbenějším tvarem přání čtverec, tak i toto přání bude čtvercové.




Připravte si základ přání(mé má 13,5x13,5cm), které můžete ozdobně prošít při okrajích, super na takové prošívání je pevnější džínová nit, na ni je samozřejmě potřeba mít do stroje i jehlu pro tuto nit, je totiž o dost tlustší než ostatní.

Papír, který jsem využila je z Polska - UHK Gallery, je vícegramážní. Jelikož budu nanášet pastu skrze šablonu, tak nechci, aby se mi papír kroutil, proto je třeba ho mít silnější.


Kdo má rád roztřepené okraje, může pomoci nůžek nebo jakéhokoliv "udělátka" (distress tool) roztřepit okraje.


Dalším krokem je nanesení pasty skrze šablonu. Naneste tedy pastu a nechte ji zaschnout nebo urychlete schnutí pomocí horkovzdušné pistole.

Já pracuji s různými pastami, velmi oblíbené mám od Finnabair (značka patřící pod Prima Marketing), ale zkoušela jsem i strukturovací pastu z KIK a vůbec není špatná! Stojí pár korun a poslouží stejně dobře jako prémiová. 

Pastu nanášejte pomocí kovové nebo plastové špachtle (nebo staré kreditky, někomu se s ní lépe pracuje než se špachtlí) . Ihned po práci šablonu otřete vlhčeným ubrouskem nebo umyjte pod tekoucí vodou. Zaschlá pasta se opravdu špatně ze šablony (a samozřejmě špachtle) dostává.

Papír jsme nijak neupravovali žádným primerem neboli základem, kromě pár cákanců již nebudeme používat žádnou z mixed media technik, proto jsme papír nenatřeli gessem apod. 


Pozadí přání obarvěte pár cákanci oblíbeného spreje, kdo nemá sprej, může využít vodovky, temperky, naředěné akrylky. Klidně můžete vytvořit cákance i akvarelovými pastelkami, které načmáráte na papír a více navhlčíte, tak aby se pigmet pustil. No teď si trochu připadám jak kuchař Babica, který neustále říká, když nemáte to, tak dejte ono a když nemáte ono dejte tamto :D No v kuchyni to asi fungovat moc nebude, ale v našem výtvarném světě je to pohoda.

Abyste nemuseli čekat na schnutí, využijte horkovzdušnou pistoli.


Otiskněte razítko čápa a vybarvěte ho, vystřihněte. Já jsem tiskla Memento ink, vybarvila Copic fixy. Čápa nalepte pomocí 3D pěnových polštářků na přání.


Sáhněte do svého sysliště pro nějakou tu kytičku, jestli máte Big shot nebo raznici, vysekněte si lístky.


Přání je to opravu jednoduché, dle vlastí fantazie vytvořte pod čápem květinovou ozdobu.


A nakonec připravený panel nalepte na základ přání, můžete ho dozdobit samolepícími kamínky a kytičky jemně potřít suchým štetcem namočeným v gessu nebo bílé akrylce, dodá to přání takový mixed media efekt, ale jen malilinkatý,




Tip: kdo má ve svém syslišti skvělé Wink of Stella glitrové pero, může ranec u čápa jemně dobarvit, vytvoří to krásný efekt.


A to je ode mne vše, jak vidíte přání bylo snadné. 
prima den
Katka Dachovská


KateCrafts

No comments:

Post a Comment

Instagram