Distress crayons vs Gelatos vs Prima oil pastels

Ahoj, 

dnes vám ukážu jednu metodu přípravy pozadí s využitím tří různých druhů barev. Porovnám jak se pracuje s Distress crayons, s Gelatos a Prima olejovými pastely.

Všechny tři produkty reagují s vodou, mají podobnou strukturu a i tvar, vždy je to nějak udělaná pastelka. Pouze Prima pastely jsou bez obalu, jsou to přímo takové voskovky. Již nějakou dobu pracuji se všemi třemi médii a mám svého favorita, toho vám prozradím na konci článku, nyní se vrhneme na návod. Budete potřebovat Broučkovu šablonu a Svatební razítko.  Květiny jsou vyseklé na Big shotu s využitím MFT šablony.

Distress Crayons se prodávají v setech po šesti pastelkách. No jsem strašný syslil, tak je mám všechny. Využívám je nejen na pozadí, ale hodně na vybarvování, protože jsem stále ještě nezačla budovat sbírku Distress markers, vždy jsem vybarvovala pomocí Distress inkoustových polštářků a to mi stačilo. 


Libovolnou pastelku naneste podél krajů papíru a prstem rozetřete, aby vznikl takový plynulý přechod je dát třeba více té pastelky, nenechávat moc při malování mezer. Rozmazávat Distress crayons je velmi snadné. Doporučuji samozřejmě využít kvalitní akvarelový papír. Uprostřed nic nemám, tam bude obrázek. Pastelky nejsou zrovna veliké a tak je třeba trochu šetřit pigmentem.


Na připravené pozadí položte šablonu a vlhčeným ubrouskem sejměte pigment v místech, kde prosvítá šablonou podklad. Myslím, že jsem nezvolila úplně vhodnou šablonu, je dost detailní, ale alespoň je vidět, jak pastelky reagují i na malém prostoru. Sejmout pigment prostě znamená setřít barvu z pozadí. Lépe tato technika funguje na papíru ošetřeném gessem, já jsem záměrně pracovala na neošetřeném papíru, protože mnoho z vás nemá gesso doma.


Zde je můj výseledek, no nevypadá to špatně :-) Stejně jsem postupovala u Gelatos a Prima pastelů, vždy jsem nanesla barvy, rozmazala prstem a přes šablonu sejmula barvu.


Gelatos mám v tomto základním setu, na papír se nanáší moc dobře a při roztírání se dle mého osobního názoru hýbou o fous lépe než Distress crayons, mají dle mého názoru také lepší pigment a je prima, že mají širší průměr, člověk se tolik nenačmárá, než zaplní pozadí.


Co se týká rozmazávání barvy po papíru, tak jednoznačně vítězí pastely od Primy, jejich olejová struktura jim pomáhá pohybovat se po papíru velmi hladce. Nemusíte ani moc tlačit a pigment mají také skvělý.


Přání s využitím Distress Crayons - jak je vidět Distress crayons udělají i po odstranění části barvy takový jemně zastřený efekt, prostě distress a proto jsou parádní pro mnoho různých stylů - vintage tvoření, altered arts apod. Kdo má rád jasnější obrysy sáhne po jiném mediu.


Přání barvené barvami Gelatos, po papíru se lépe pohybují efekt je ostřejší. Dle mého však těmto barvám sluší více rozmazávání vodou než matlání prsty.


Prima oil pastels - jednoznačný vítěz u těch, kdo mají rádi lehkou práci (nedřít prstem papír, ale jemně roztírat), skvělý pigment a ostré rysy. Jsou velmi výrazné a opravdu na papíru parádně kloužou. 


Všechny kytičky jsem také nabarvila médiem, které jsem využívala pro přání.

No a teď vás ale nepotěším. Co se týká tvorby pozadí, dle mého není  vítězem nikdo, všechna tři média jsou skvělá a hodí se pro různé účely. Myslím, že pro výběr je třeba si vše osahat, pokud máte po ruce dobrého prodejce scrap potřeb, před investicí do takových hraček doporučuju si na ně prostě sáhnout, chvilku s nimi pracovat. Já mám doma všechny, protože mě tvorba živí, naštěstí nemusím stát před volbou, který.

Upřímně nejraději však pracuji s pately od Primy. Krásně se mi s nimi vymalovává, používám je i při mixed media technikách, jsou mé nejoblíbenější. Ale opravdu jen o malý stupínek více než další média.

Snad jsem vám alespň trochu ukázala rozdíl při využití jedné techniky.

Prima den
Katka Dachovská


KateCrafts

1 comment:

  1. Ráda čtu praktické zkušenosti, díky. Já porovnávala ještě s crayony z Lidlu ...každé mají svoje přednosti i zápory. Na Timíkových se mi líbí nejvíce práce na gessu...také jsem měla jedny italské, Lyry, ty zase byly naprosto super na sprejování vodou.

    ReplyDelete

Instagram