Silhouette Cameo - pár nápadů co se dá dělat s třpytkami a oboustranně lepící folií

Ahoj všichni, dnes pro vás mám opravdu dlouhý článek plný nápadů. Budeme si hrát s třpytkami a super oboustranně lepící folií, kterou budeme samozřejmě řezat. Jelikož jsem opravdu hlavně přáníčkový typ, mám pro vás 4 návody na přáníčka právě s využitím třpytek. 

V jednom balení folie je 8 listů, z nich naděláte velikou spoustu projektů. Třpytek je v balení vždy 6 druhů a taktéž vystačí opravdu na dlouho.

Veškerý materiál mám opět z ForART.

 

Abych vám představila folii začneme úplně jednoduchým projektem - ozdobou na muffiny nebo cupcake - jednoduše srdíčkem zdobeným třpytkami.

Nakreslete si jednoduchý tvar srdíčka a vyřízněte ho z obyčejné čtvrtky a z folie. Folie se pokládá na řezací podložku tou bílou stranou dolů (jde to i naopak, ale ta bílá strana je pevnější a proto folie lépe drží).

Zde je detail co vyberete v programu - Double-Sided Adhesive - vše se vám správně přednastaví na rychlost řezání 3 a hloubku nožíku 4. Všimněte si, že se samo zaškrtlo DOUBLE CUT. Nelekněte se, opravdu bude plotr vše řezat 2x, aby byly prořízlé všechny vrstvy folie. Hloubka 4 je absolutně dostačující a vždy mi nůž vše perfektně prořízl.


Takže pro mini projekt mám srdíčko z papíru a srdíčko z folie. Nyní jednoduše sloupnu bílou vrstvu z folie, nalepím folii na papír a poté sloupnu žlutou vrstvu. Zůstane mi srdíčko s lepidlem. Srdíčko posypu práškem a mám téměř hotovo. Když se vám povede nejprve sloupnout žlutou vrstvu nic se nestane, ale pohodlnější je to naopak.

TIP - pracujte při posypávání vždy nad papírem, abyste přebytečný prášek pohodlně sesypali zpátky

TIP - kdo máte k dispozici antistatický polštářek, který se používá při embosování horkem, neváhejte a vždy před posypáním ho využijte, zabráníte tomu, že se třpytky zachytí na papíru i tam kde nemají a vy pak nemusíte nic ometat malým štětečkem, fakt to funguje suprově! (prý podobně funguje i uschlý vlhčený ubrousek, nevím nezkoušela jsem)





Valentýnské přání

Na toto přání jsem si připravila podklad pro přání velikosti 13,5x13,5 cm (složená velikost), čtvrtku na kterou jsem natiskla (zelený Color box polštářek)  a embosovala (průhledný prášek)  listový věneček. Dále jsem si vyřízla z černé čtvrtky siluetu zamilovaných ( z Silhouette shopu) a z folie jsem vyřízla různá malá srdíčka. Využiju růžový třpytivý prášek.


Srdíčka jsem cik cak nalepila na věnec, jako by kvetl.


Sloupla jsem žlutou vrstvu, posypala srdíčka třpytkami a hned podklad vypadá parádně.


Pomocí 3d lepících čtverečků jsem přilepila siluetu.


A takto vypadá zkompletované přání. Jen co přestane být venku takový vítr, přefotím všechny finální fotky přání venku, na přirozeném světle. Přáníčko je jednoduché a přitom tak krásné. Moc se mi  líbí, že to v Silhouette nepřehnali a třpytky nevypadají nijak cirkusácky, chápete žejo, jsou prostě jemné elegantní a ne kýčovité.


Svatební přání

Pro druhé přání jsem si vybrala taktéž srdíčka, ale bude to přáníčko svatební velmi jemné. Využila jsem krásné razítko od Aladine, které jsem natiska na vyřízlý ovál. 

Přání je velmi jednoduché. Na podklad jsem nalepila oboustranně lepící páskou saténovou stuhu. Poté jsem nalepila různá srdíčka a posypala je bílými třpytkami. Nakonec pomocí 3D pěnových polštářků jsem upevnila svatební pár a připravenou cedulku s nápisem gratulace.



Detail focený bez blesku.



A ještě jedno svatební

Toto přání je velmi jednoduché. Chtěla jsem zkusit, jak drží třpytky na oboustranně nalepovací pásce. Je to paráda. Přání jsem sestavila z embosovaného základu (klasika embosovací kapsa a big shot), nad který jsem udělala linii z pásky (12mm), místo stuhy jsem využila právě pásku a po sloupnutí její horní vrstvy jsem ji posypala práškem, vznikla mi třpytivá ozdoba ala stuha. 

Stejně jsem postupovala u narazítkovaného motivu (opět super razítko od Aladine, natisklé černým Color box polštářkem, embosované průhledným emobosovacím práškem od Aladine a vybarvené Promarker růžovou fixkou). Celý obdélník jsem u kraje oblepila tenkou (6mm) páskou, posypala práškem a vznikl efektní rámeček. Takto si můžete s třpytivými prášky hrát i vy, kdo ještě nemáte plotr. Přání jsem opět doplnila nápisem gratulace.




Přání pro kluky

U posledního přání si vyzkoušíme jak vypadají třpytky na tmavém základu. Třpytky jsou opravdu jemné a tak jsem si nebyla jista, jak bude přání vypadat, ale jak tomu je u produktů Silhouette, jsou opravdu kvalitní a tudíž přáníčko vypadá tak jak jsem si naplánovala.

Pro přání jsem využila razítko ufounka v létajícím talíři, které jsem natiskla černým Color box polštářkem, ebosovala a vybarvila Copic a Promarker fixy, vystřihla.

Vyřízla jsem si různě veliké hvězdičky, ty jsem různě nalepila na černý podklad a využila bílý třpytivý prášek. Pomocí 3D pěnových polštářků jsem nalepila ufounka a nápis všechno nejlepší. Vzniklo velmi jednoduché přání pro kluky. 




Nakonec pár tipů

Kdo nemáte plotr nemusíte zoufat, folie se dá krásně řezat na big shotu!! Zvládnou ji jak velké Bigz tak i kovové šablony. Kraje jsou po vyřezání pěkně čisté a s výřezem můžete pracovat stejně jako já pracuji s výřezy z plotru. Nemám doma ty nejtenčí šablony, tak nevím co ony, ale zvládnou ji všechny kovovové, které zvládnou tlustší čtvrtku.


No nedalo mi to, musela jsem si vyzkoušet, jak na vyřezaných nalepených motivech drží embosovací prášky a zda to vůbec jde embosovat horkem. Zde je můj malý test.

Nejprve jsem využila růžový prášek od Papermania. Postupovala jsem klasicky, vyřízla srdíčko, nalepila na papír, posypala práškem. Prášek držel parádně. Pak přišla na řadu horkovzdušná pistole, napětí stoupalo, co se stane s lepidlem? 



Nebudu vás napínat pokus dopadl dobře. Embosovat jde!!! Jediný rozdíl oproti embosování motivu razítkovaného je ten, že se prášek jemně speče s tím lepidlem a motiv není úplně sytě embosovaný. Je jakoby nepravidelný.


Zde je hvězdička a černý embosovací prášek. Taky pohoda. 



Myslím, že jsem vám přinesla spoustu inspirace a vy se můžete vrhnout do tvoření. Folie ani třpytky nejsou drahá záležitost a vyhrajete si s nimi dlouho. Nemusíte tvořit jen přáníčka, uplatnění mají velmi široké. Můžete tvořit ozdobné krabičky. Můžete dokonce vytvořit třeba ozdobu na sponku do vlasů. Zdobit své scrapookové stránky. Tvořit s dětmi. Velmi se mi líbil nápad na blogu Silhouette, kde vyřízli puntíky a ozdobili velikonoční vajíčka.

A poslední rada nakonec. Kdo to ještě neví, může si pracovní plochu v Silhouette programu nastavit ručně. Takže pokud vám po řezání zůstane nějaký menší obdélník a vy ho chcete taky využít a nechcete se trápit s umísťováním motivů na velké ploše, tak aby to bylo přesně. Jednoduše si velikost plochy nastavte v pravé liště ručně. Tak to už je opravdu všechno.










KateCrafts

3 comments:

  1. Ahoj,
    skvělé věci, vážně! Prosím tě, budu teď třpytkami zdobit sklenice a nechci na lepidlo, ale na folii. Ty oboustranně samolepicí folie, co tu používáš, možná je to hloupý dotaz, ale jsou čiré, tedy transparentní? Nejde to poznat z fotek na sto pro, ale já typuju, že jsou průhledné :-) Nemohu je nikde sehnat a nechci pásku, ale folii, budu z ní též řezat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj ty folie jsou pak úplně průhledné, vlastně z toho zbyde jen jemná vrstva transparentního lepidla. Hele ale nebudeš ty sklenice pak mýt, protože to by šlo dolů.
      Folie seženeš nejlépe u ForArtu. Mají je stále skladem.

      Delete
  2. Nenene, nebudu je určitě mýt vůbec, budou sloužit jako svícny, vypadá to totiž dost dobře - třpytky na sklenice, právě na čirou lepicí folii, a proto ti děkuji za radu! Zkusím si je sehnat. Lepicí pásku nechci, je moc úzká a já chci variabilní tvary... a taky - tenoučká vrstva lepidla mi vyhovuje, prostě moc děkuji.

    ReplyDelete

Instagram