Jak udělat z obrázku vektorový soubor pro řezání v Silhouette

Ahoj,

jelikož jsem již víckrát dostala otázku jak udělat z obrázku vektorový soubor, tak jsem se rozhodla vám to jednoduše popsat.

Nejprve potřebujete kvalitní podklad - nejlépe černobílý obrázek na čistě bílém podkladu. To jsou nejideálnější obrázky, laicky řečeno jakékoliv siluety jsou fajn.

Budeme postupovat krok za krokem, vybrala jsem si náhodný černobílý obrázek květiny (free clipart)



1. uložte si daný obrázek

2. otevřte si obrázek v Sil.programu - někdy vám tam může naskočit výstražný trojúhelník a napsat vám tam, že je to nízká kvalita pro tisk, to vůbec nevadí, to prostě znamená, že kdyby jste obrázek tiskli tak bude buď prťavý a ostrý nebo velký a rozmazaný

Toto lze obejít tím že si otevřete obrázek v nějakém prográmku - já pracuji na MacBooku, takže si ho otevřu v Preview zvětším udělám print screen a pak ho mám velký :-)


3. Když máte otevřený obrázek klikněte na ikonu čtverečku s modrým čtverečkem uprostřed, kterou najdete v pravém horním rohu. Nebo  v klasickém menu je to kliknutí na  OBJECT - a dále na TRACE


otevře se vám toto menu a  sním budeme dále pracovat


3. Dále klikněte na SELECT TRACE AREA a vyberte do obdélníku váš obrázek

pak to bude vypadat takto, to už jste téměř  v cíli


4. Je třeba, aby byl obrázek celý žlutý, toto je návod opravdu pro laiky, já jsem amatér a neumím nastavovat věci do detailu, ale vždy se prostě doberu cíle, takže pokud toto čte profík, může mě opravit

automaticky je tam zaškrtlé v menu HIGH PASS FILTER. když to odškrtnete tak se to najednou celé zažlutí a to je správně




5. a posledním bodem je klik na TRACE


to udělá výřez okolo i vevnitř kytičky, pokud chcete jen siluetu, tak dejte trace outer edge a pokud chcete vnitřek pryč tak to poslední trace and detach.

takhle to vypadá po zmáčknutí TRACE


 a když dáte stranou obrysy původního obrázku tak je to takové a můžete řezat, samozřejmě, že ten obrázek černý si dátel mimo pracovní plochu


Myslím, že teď už to zvládne každý hravě.




KateCrafts

No comments:

Post a Comment

Instagram