Návod - vánoční přání (díl 1.)

Vítám vás u prvního dílu mini seriálu návodů na vánoční tvoření. Můj seriál bude nepravidelný, ale velmi pestrý, plný vánoční inspirace.  

Jdeme hned na první projekt - vánoční přání. Prvním krokem je připravit si pozadí, které bude embosované. Mým oblíbeným formátem pro přání je čtverec, tak se na mne nezlobte, že v mém mini seriálu neobjevíte mnoho obdélníkových přání. 

Připravte si čtverec o délce strany 14cm. Později ho budeme zmenšovat pro základ přání o velikosti 13,5x13,5cm.

Prvním krokem je použití antistatického prášku, ten může být ve formě polštářku nebo štětečku. Tento prášek se používá proto, aby se embosovací prášek nezachytával tam, kde nemá.  Někdy se dává jako tip suchý dětský vlhčený ubrousek, že to má stejnou funkci, no upřímně mě to moc nefungovalo, na prášek nedám dopustit. Mám ho ve formě štětečku od EK success. Práškem tedy ošetřete papír (polštářek se "šmidlá" po papíru, štětečkem se přetře papír)

Připravte si pozaďové razítko vločkové, položte ho cling pěnou na stůl (tedy vzhůru nohama) naneste embosovací inkoust - můj je Versa Mark a připravený papír na razítko položte, přes něj položte jakýkoliv scrapový papír a jemně otiskněte vločky. Je lepší dát právě ten další papír, to proto, aby se při tisknutí nehýbal váš papír. Vzhůru nohama je razítko proto, že je dost velké a toto je nejpohodlnější způsob jak razítkovat.

Otisk razítka posypte bílým embosovacím práškem a pomocí horkovzdušné pistole zatavte. 





Zde je detail embosovaného panelu. Vločky vypadají opravdu skvěle, i když jsem použila trochu hrubší embosovací prášek.


Panel obarvíme pomocí Gelatos. Pracuji s nimi velmi ráda, mají úžasný pigment a příjemně reagují s vodou.


Vyberte si oblíbené barvy, pomocí vlhčeného ubrousku naneste barvy. Vždy postupně a střídejte místa na ubrousku, to aby byl stále vlhký, jinak byste dřeli papír. Naberte barvu na ubrousek a jednoduše prstem ji rozetřete po papíru.  Pro aplikaci gelatos není třeba aby byl podklad z akvarelového papíru. 



Takto vypadá připravený panel. Barvy mezi sebou krásně reagují a vznikl tak plynulý přechod. Po upravení panelu je třeba ho zmenšit na vhodný rozměr pro přání, já jsem využila výsekovou šablonu čtverce s efektem prošití.


Připravte si oblíbený obrázek. Já jsem si vybrala Penny Black vílu, kterou jsem vybarvila Copic fixy a vystřihla nůžkami. 


Dalším krokem je připravit si výseky na pozadí. Využila jsem výsekové šablony Memory box a Rayher a vysekla jsem tvary z bílé vícegramážní čtvrtky. Málokdy vysekávám tvary z málogramážních papírů, to je potom o nervy vyloupávat tvary ze šablony. 


TIP: Někdy ulovím zajímavé dekorace v oblíbeném obchodě s rustikálními dekoracemi, zde je fotka (detail) několika větviček a právě z té bílé ustřihnu kousek pro pozadí. No takové větvičky mám vždy na pár let, protože jsou dosti velké a bohaté (a bohužel ani ne moc levné, ale dodají projektům super šmrnc).


Další oblíbenou ozdobou jsou poloviční perličky, kamínky, které se využívají pro floristické účely. Na papíru vypadají skvěle. Lepím je vždy pomocí gelových teček, nemusím čekat na schnutí lepidla a pevně drží.


Všechny připravené ozdoby a obrázek sestavte dohromady, nejprve výseky a poté obrázek a detaily jako jsou kamínky nebo blýskavá větvička. Vločky nalepte jen na kraji tam, kde budou schované pod obrázkem, druhá půlka vločky zůstane nepřilepená a bude efektně "trčet" do prostoru.


Připravený panel přilepte na základ přání. Poslední tečkou je vytvořit jemný třpyt na andílkovi.          K němu doporučuji využít Wink of Stella brush. Myslím, že podobně mohou sloužit i méně finančně náročná glitrová lepidla, nedávno jsem měla možnost vyzkoušet různé odstíny glitrového lepidla od Rayher a jsou skvělá. Velmi kvalitní a stojí do 40 korun.


A zde je finální pohled na přání. Ačkoliv vypadá velmi složite, využila jsem materiál, který byl takzvaně po ruce. Vločkové pozadí je opravdu krásné. 




Přeji prima den a budu se těšit příště
Katka

KateCrafts

1 comment:

Instagram